Όπως τις προηγούμενες χρονιές, έτσι και φέτος, μαζί με τα παιδιά ετοιμάσαμε την τάξη του νηπιαγωγείου στο ξεκίνημα της χρονιάς.
Το κάναμε πάντοτε σύμφωνα πάντα με τα ενδιαφέροντα, τις ανάγκες αλλά και την περιέργεια τους.
Πέρα όμως από τα συνηθισμένα παιχνίδια που μπορεί να έχει μια τάξη νηπιαγωγείου, σημαντική θέση στο σχολείο μας έχουν τα υλικά από την φύση, την ανακύκλωση – αλλά και οικιακές μικροσυσκευές και εργαλεία.
Υλικά και εργαλεία που εξάπτουν την φαντασία και ενεργοποιούν την δημιουργικότητα.
Και αυτό γιατί το παιχνίδι έχει τον κυρίαρχο ρόλο στη ζωή των παιδιών. Διότι τα παιδιά, μέσα από το παιχνίδι μαθαίνουν την ζωή.
Έτσι, ο παραδοσιακός ρόλος των εκπαιδευτικών περιορίζεται, η αυθεντία στην τάξη παύει να υπάρχει και αντι αυτού ο δάσκαλος παίρνει το ρόλο του συντονιστή.
Αυτή η αλληλεπίδραση, τόσο με το φυσικό όσο και με το κοινωνικό περιβάλλον, οδηγεί τα παιδιά να :
– πειραματιστούν
-προβληματισθούν
-εξασκησουν δεξιότητες
-πάρουν πρωτοβουλίες
-εκφράσουν απόψεις και επιθυμίες
-διαχειριστούν την αποτυχία
-επιλύσουν συγκρούσεις
-αποκτήσουν εμπειρίες
-συνδέσουν τις πράξεις με τις λογικές συνέπειες
Διότι τα παιδιά παιζοντας, ανακαλύπτουν τον κόσμο!
(απο την Σταυρούλα Γαούτση και την Ιωάννα Ελευθερίου, δασκάλες του νηπιαγωγείου)